اراده رجل فى مواجهه الشيطان
2 مشترك
الموقع الرسمى لمدينة ميت مرجا سلسيل :: ҉ ][ابداعات شباب وفتيات ميت مرجا سلسيل ][ ҉ :: منتدى القصص والروايات
صفحة 1 من اصل 1
اراده رجل فى مواجهه الشيطان
علي فكرة القصة دة قرأتها قبل كدة وعجبتني جدا وارجو انها تنال أعجابكم يلا مع بعض
كان مرة في رحلة لمجموعة من الطالبات في منطقة في الصحراء وبنت من البنات بعدت عن اصدقائها لأن شد نظرها
شئ وقعدت فترة طويلة وهي مش حسة بالوقت اللي مر عليها ، وفجأة؟؟؟؟؟
بصت حوليها ملأتش اي حد من اصدقائها لأنهم مشيوا ونسيوها ومع الظلام اللي بدأ يحوم في المكان خافت جدا البنت وبدأت تبكي وتمشي يمكن تلاقي حد في المكان المهجور دة وفضلت ماشية وماشية لحد ملقت بيت صغير جدا في وسط الظلام قربت منة وقعدت تفكر أنها بنت ولوحدها ومش عارفة اية اللي ممكن يحصلها لو خبطت علي الباب ومين اللي هيفتح الباب
فابعدت الخوف الي جواها وخببطت علي الباب وانتظرت حتي بفتح الباب وعندما فتح الباب
وجدت شابا و سألها عايزة اية فحكتة الحكاية وقالتلة انها عايزة تعرف الطريق اللي ممكن تروح منة قالها استني لحد الصبح وبعدين هركبك اي حاجة تروحك علي البيت .
بس الشاب كان غريب جدا وكلامة كان قليل معها .
شورلها علي السرير عشان تنام من غير ميكلم معها ،جلست البنت علي السرير وجلس الشاب بعيد عنها وحولت البنت تنام ولكنها خافت جد من الشاب أخذت تنظر الية وهي نائمة فوجدتة يجلس بجانب شمعة وأخذ يحرق اصابعة علي نار الشمعة ويتألم فخافت البنت من الشاب وأخذت تبكي حتي الصباح فأخذها الشاب وركبها وسيلة لبيتها ولكن البنت عندما ذهبت الي البيت كان الخوف قد تملك منها وحكت لأبوها الحكاية وعندما انتهت منها لم تتكلم بعد ذلك وأصبحت مريضة جدا ودائما تحلم بهذا الشاب وتستيقظ من الخوف ودائما تبكي .
فنظر لها ابوها وقرر ان يحل هذة المشكلة ويذهب الي هذا الشاب وبالفعل سافر ابوها وذهب الي الشاب وقال لة ؟
انه تاه وسينام عندة حتي الصباح وبات بالفعل ولم يري شيئا مما قالت له ابنتة علية وعند الصباح اخذ الشاب ابو الفتاة
ومشوا في الطريق وبدا الشاب يحكي لة ان هناك بنت لجأت الية وباتت عندة ولكن الشيطان اخذ يوسوس لة ان يعتدي علي الفتاه وخصوصا ان المكان يساعد علي ذلك ومن الممكن ان يتخلص منها ..
فأخذ الشاب يقاوم الشيطان ويحرق اصابعة حتي يبتعد عنة ، فأعجب والد البنت بهذا الشاب وقال له انا ابو البنت وارجو منك ان تتزوجها لأنك تخاف من الله وأخذ الشاب الي ابنته وحكي لها لماذا كان يحرق اصابعة
وفعلا تزوج من البنت..........
******************************
ارجو ان تنال هذه القصة اعجابكم واتنظر الردود....
كان مرة في رحلة لمجموعة من الطالبات في منطقة في الصحراء وبنت من البنات بعدت عن اصدقائها لأن شد نظرها
شئ وقعدت فترة طويلة وهي مش حسة بالوقت اللي مر عليها ، وفجأة؟؟؟؟؟
بصت حوليها ملأتش اي حد من اصدقائها لأنهم مشيوا ونسيوها ومع الظلام اللي بدأ يحوم في المكان خافت جدا البنت وبدأت تبكي وتمشي يمكن تلاقي حد في المكان المهجور دة وفضلت ماشية وماشية لحد ملقت بيت صغير جدا في وسط الظلام قربت منة وقعدت تفكر أنها بنت ولوحدها ومش عارفة اية اللي ممكن يحصلها لو خبطت علي الباب ومين اللي هيفتح الباب
فابعدت الخوف الي جواها وخببطت علي الباب وانتظرت حتي بفتح الباب وعندما فتح الباب
وجدت شابا و سألها عايزة اية فحكتة الحكاية وقالتلة انها عايزة تعرف الطريق اللي ممكن تروح منة قالها استني لحد الصبح وبعدين هركبك اي حاجة تروحك علي البيت .
بس الشاب كان غريب جدا وكلامة كان قليل معها .
شورلها علي السرير عشان تنام من غير ميكلم معها ،جلست البنت علي السرير وجلس الشاب بعيد عنها وحولت البنت تنام ولكنها خافت جد من الشاب أخذت تنظر الية وهي نائمة فوجدتة يجلس بجانب شمعة وأخذ يحرق اصابعة علي نار الشمعة ويتألم فخافت البنت من الشاب وأخذت تبكي حتي الصباح فأخذها الشاب وركبها وسيلة لبيتها ولكن البنت عندما ذهبت الي البيت كان الخوف قد تملك منها وحكت لأبوها الحكاية وعندما انتهت منها لم تتكلم بعد ذلك وأصبحت مريضة جدا ودائما تحلم بهذا الشاب وتستيقظ من الخوف ودائما تبكي .
فنظر لها ابوها وقرر ان يحل هذة المشكلة ويذهب الي هذا الشاب وبالفعل سافر ابوها وذهب الي الشاب وقال لة ؟
انه تاه وسينام عندة حتي الصباح وبات بالفعل ولم يري شيئا مما قالت له ابنتة علية وعند الصباح اخذ الشاب ابو الفتاة
ومشوا في الطريق وبدا الشاب يحكي لة ان هناك بنت لجأت الية وباتت عندة ولكن الشيطان اخذ يوسوس لة ان يعتدي علي الفتاه وخصوصا ان المكان يساعد علي ذلك ومن الممكن ان يتخلص منها ..
فأخذ الشاب يقاوم الشيطان ويحرق اصابعة حتي يبتعد عنة ، فأعجب والد البنت بهذا الشاب وقال له انا ابو البنت وارجو منك ان تتزوجها لأنك تخاف من الله وأخذ الشاب الي ابنته وحكي لها لماذا كان يحرق اصابعة
وفعلا تزوج من البنت..........
******************************
ارجو ان تنال هذه القصة اعجابكم واتنظر الردود....
عادل رمضان- نجم المنتدى
-
عدد الرسائل : 1533
العمر : 34
العمل : طالب
البلد : ميت مرجا سلسيل - امام المستشفى
رقم العضويه : 2
الهوايه :
المهنه :
رقمى المفضل : 2
تاريخ التسجيل : 16/01/2008
رد: اراده رجل فى مواجهه الشيطان
انا بردوه قراتها وعجبتني جدا
ومشكووووووووووور
علي القصه
الجميله دي
اللهم وفقنا لما تحب وترضى، اللهم احسن خاتمتنا، اللهم ارحمنا وارض عنا وارزقنا الجنة التي وعدت عبادك الصالحين
ومشكووووووووووور
علي القصه
الجميله دي
اللهمـ أغفر لنا ذنوبنا وكفر عنا سيئاتنا
اللهم وفقنا لما تحب وترضى، اللهم احسن خاتمتنا، اللهم ارحمنا وارض عنا وارزقنا الجنة التي وعدت عبادك الصالحين
يا قارئ خطي لا تبكي على موتي ... فاليوم أنا معك وغداً في التراب
فإن عشت فإني معك ... وإن مت فاللذكرى
ويا ماراً على قبري لا تعجب من أمري ... بالأمس كنت معك وغداً أنت معي
فإن عشت فإني معك ... وإن مت فاللذكرى
ويا ماراً على قبري لا تعجب من أمري ... بالأمس كنت معك وغداً أنت معي
crazy-girl- مرجاوى نشيط
-
عدد الرسائل : 125
رقم العضويه : 28
مزاجى :
الهوايه :
رقمى المفضل : 0
تاريخ التسجيل : 22/01/2008
رد: اراده رجل فى مواجهه الشيطان
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
عادل رمضان- نجم المنتدى
-
عدد الرسائل : 1533
العمر : 34
العمل : طالب
البلد : ميت مرجا سلسيل - امام المستشفى
رقم العضويه : 2
الهوايه :
المهنه :
رقمى المفضل : 2
تاريخ التسجيل : 16/01/2008
مواضيع مماثلة
» حوار مع الشيطان
» حوار مع الشيطان
» حوار مع الشيطان الرجيم
» كاريكاتير عن الشيطان ابن البوبى
» دعاء على الرد على الشيطان
» حوار مع الشيطان
» حوار مع الشيطان الرجيم
» كاريكاتير عن الشيطان ابن البوبى
» دعاء على الرد على الشيطان
الموقع الرسمى لمدينة ميت مرجا سلسيل :: ҉ ][ابداعات شباب وفتيات ميت مرجا سلسيل ][ ҉ :: منتدى القصص والروايات
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى